GOBLINI
Roba s greškom
Long Play, 2013.
Već je proteklo tri godine odkako su Goblini rešili da se vrate na scenu kojoj su itekako nedostajali. Ko misli suprotno neka ne čita naredne redove! Povratak benda je bio najavljen maes­tralnim singlom "Luna" (2010), da bi naredne godine singl "U odbrani Zla" nastavio da podgreva nadu da će se nešto dugosvirajuće i dogoditi u blis­koj nesavršenoj nam budućnosti. I evo Vam ga, u sumrak turbulentne 2013. godine sti­gla je i "Roba s greškom" s pesama komada trinaes' i to novih da se zna!
Ujdurma od uvodnih taktova pesme koja otvara album, a to je "Evropo", u samom startu označava da s ovim materijalom neće biti zezanja, nikakvog, ne! Kanonada koja sledi samo upotpunjuje očekivanja koja su prvi tonovi već probudili. Ah, da i uopšte neću pre­terano pričati o izvanrednoj gitarskoj saradnji Alena Jovanovića i Lea Fon Punkersteina, kao ni o tutnjajućem basu koji samo Vlada Kokotović ume da osmisli i upotrebi, neću pisati ni o volšebno brutalnom sviraču u kože koji se odaziva na ime Firca a zove se Milan Arnautović, baš kao ni o čoveku s Glasom (ne i stasom) Golubović Branku zna­nom kao Golub, mislim da se sve to podrazumeva. Fulanja nema, Goblini su tu, svesno ukorenjeni u međuprostor koji su sami sebi (a i drugima) zadali albumima "U Magno­venju" i "Re contra" i tu se savršeno snalaze. Od pesama koje idu nemilosrno srednjim prstom u oko do elegantnih rokačina, te smirenih a emocijama nabijenih kompozicija, Goblini su uspeli da sublimiraju sve što im se muzički dopada, sa svime (tekstovi) što ih kao misleće jedinke nervira. Upravo taj balans na ovoj ploči deluje savršeno, čemu itekako doprinosi slobodno mogu napisati odlična produkcija gospodina Pik-a, kao i pametno razrađeni aranžmani.
„Roba s greškom", nikako nije jednostavan album. On zahteva dosta slušanja kao i pa­žnje da bi se sve "cake" fino primile i zadržale se u ušesima kojima je ovo nagrada. U ovih četrdesetak minuta greške nema! Više od očekivanog, a ako su potrebna samo dva atributa da bi se opisala ploča to su: muda i stav, ili da kažemo i na stranskom jeziku: Balls and Attitude!