DEE SNIDER
Dee Does Broadway
Razor & Tie, 2011.
Ne mogu da opovrgnem činjenicu da mi je Dee Snider po­čev­ši od moje fascinacije Twisted Sister-om početkom osam­de­se­tih, dvadesetog veka dabome bio jedan od deset najboljih frontmena i naj­dražih pevača uopšte, a boljih svakako ima.
Me­đutim sama impresija u skladu sa snagom koju je Snider u stanju da isporučI ne­dostižna je mnogim, boljim pevačima negokako.
Danas u periodu stagnacije matičnog mu benda, osokoljen uspehom hit-mjuzikla "Rock Of Ages", Dee je rešio da da svoj pečat nadaleko poznatim temama iz brod­vej­skih mjuzikla. I uradio je to, isuviše impresivno čak i za mene. Na albumu "Dee Does Broadway" počevšI od uvodne numere "Cabaret" pa sve do zaključne "Tonight/Some­where" Snider svojom glasinom i organizovanom sasvim prirodno vrhunski producira­nom tutnjavom koju prateći bend i dragi gosti (od Cindy Lauper u "Big Spender", Clay Aiken, Bebe Neuwirth, Patti LuPone, postave iz predstave "Priscilla Queen Of The De­sert", i na kraju njegovog sina Jesse Blaze Snider-a) stvaraju. Jesu ovo obrade muzike sa dasaka koje život znače na Brodveju, ali Snider im je dao sve ono što u originalu nama koji težimo čvršćem zvuku nedostaje, dao im je muda i lucidnost. Odavno se nisam ovako dobro zabavljao uz neki CD. Jedan je Dee i za sada samo on može da napravi ovakvu čarlamu a da ni za pedalj ne ugrozi svoji integritet. Razigrani hard metal, neprocenjivo!

Šta god mislili o Twisted Sister (a, istini za volju nema šta mnogo loše da se misli) njihov vođa Dee Snider (Di Snajder) nije samo jedan od najupadljivijih frontmena u popularnoj muzici, nego I pevač zavidnog potencijala. Kad, pogotovo na američkoj sceni, jednom uđete u lik, odnosno definešete imidž, bolje vam je da se toga držite što duže možete, ako vam je uspeh mio. Ako ipak odlučite da načinite iskorak, poželjno je da on bude smislen, razložan I efektan kao što je Snider-ovo poi­gra­vanje brodvejskim standardima, od "Kabarea" do "Fa­ntoma iz opere". Zanimljivo je da je ideja albuma ro­đena još 2009. zahvaljujući kontinuiranoj razmeni peva­nih vojs mejlova na temu brodveja između Snidera I Ali­ce Cooper-a (Alis Kuper). Sniderovim više nego zapaže­nim učešćem u mjuziklu "Rock Of Ages" zamisao je do­bila pun zamah i, na zadovoljstvo svih ljubitelja žanrov­skog preigravanja, pojavio se karakteristično naslovljeni "Dee Does Broadway", zanim­ljiv album uvek za­nim­ljivog izvođača, koji je već imao sličnih iskustava sa metalizovanim tribute-om Franka Sinatre.
Aleksandar Žikić
Objavljeno u dnevnim novinama "Blic"