ERIC SARDINAS & BIG MOTOR
Sticks & Stones
Favored Nations/Prologue Music, 2011.
Otprilike nepunih sedam godina je prošlo od kako me je u toku razgovora Steve Vai upitao da li sam čuo Eric Sardinasa. Na moj odrečni odgovor, Vai je mi je rekao da obratim pažnju na svirku čoveka kome je on mentor. Pedesetak minuta kasnije postalo mi je jasno o čemu je gospodin Vai pričao. Od tog događaja i susreta sa Sardinas-om lično itekako pratim sve što pomenuti majstor slajd, stil i električne gitare radi. I uz pomoć benda Big Motor koji mu daje paklenu gruvi ritam i rok-bluz podlogu, Eric Sardinas je nedavno objavio i svoj peti album nazvan "Sticks And Stones" (za Vai-evu etiketu, dakako!). Jedanaest pesama u nepunih četrdesetak minuta muzike donosi putovanje kroz Sardinas-ovu ekspresiju bluz nasleđa propuštenu kroz tipičan američki filter svojstven Aerosmith-ima, Lynardi-ma, Thorogood-u pa čak i paklenom rok bluzu koji praši Jay Gordon. Kod Sardinasa nema praštanja. On dokazuje da se i u daleko ustaljene i previše kanonizovane muzičke forme može uliti nova varnica života. Uz to Sardinas je sposoban i da napravi refren, koji će čak i ljudi koje ovaj vid muziciranja ne zanima, upamtiti. Ukratko, ovo je sasvim sigurno najbolji Sardinasov album do sad i konačno prvi na kome je "verno uhvaćen" nesputani energetski naboj koji pomenuti majstori pružaju na koncertima. I da, ova ploča se sluša glasno, vrlo, vrlo glasno! To je jedini ispravan način da se uživa u njegovom obračunu sa gitarom i pesmama kroz koje vodi njegov napukli glas. "'Cause everybody's fine with a good time", negokako i na svu sreću miljama daleko od uobičajeno dosadnog bluza koji preferiraju "čistunci pravca"! Razoružavajuće i šmekerski! Rokaj Eriče!
Eric Sardinas live photo by Anamarija Vartabedijan