MOTORHEAD
The World Is Yours
Motorhead music, 2011.
Od kako je Motorhead ustanovljen kao bend, sam Lemmy Kil­mister je verovatno sebi zacrtao konstantnu diskografsku akti­vnost (o koncertnoj ne vredi trošiti reči). I upravo rezultat te namere su i brojni Motorhead albumi, koji ruku na šiljak ne­mačkog šlema i nisu uvek bili briljantni, ali su bili neumitni. U poslednjih dvadesetak godina samo dva Motorhead albuma sam trošio nemilice. To su: "Bastards" i "Hamme­red". Ove 2011. godine dobio sam i album za triling. Da, to je baš "The World is Yours" koji nastavlja Motorhead kontinuitet u daleko prepoznatljivom stilu ali sa mnogo više pesama koje se daju zapamtiti na prvu. Jeste to i dalje "tuča" odavno znana, ali sama produkcija je ovde konačno došla na mesto koje i treba da zauzme. Od uvodne "Born To Lose" pa sve do zaključne "Bye Bye Bitch Bye Bye" (ah, naslova!) kanonada je nazaus­tavljiva, ali je istovremeno izuzetno i zategnuta, sasvim dovoljno da glavu motora drži na pravom koloseku. U takvoj konstelaciji Motorhead su napravili deset pesama ujedna­če­nog (dobrog podrazumeva se) kvaliteta, te "The World is Yours" zvuči kao opasna i ra­zorna celina. Lemmy-jev zvuk bas gitare i dalje pomera bubrege, glas iz petnih žila seče kao motorna testera, jasno je da Ian stoji iza svakog napisanog reda teksta. Dugo­go­dišnji saborci u odbrani izvorne rock'n'roll filozofije Phil Campbell i Mickey Dee rade ta­man koliko treba da bi izneli gromade od pesama kakve odavno nisu imali. Motorhead u odličnoj formi, bez kilavljenja i nepotrebnog silovanja, sa sve jasnim kredom koji glasi "Rock 'n' Roll music is the true religion", ko ne veruje u to, neka čuje ovaj album, ovo je krucijalni dokaz.
Zmija je stigla!
Text & photo by David Vartabedijan