KING KOBRA
King Kobra
Frontiers Records, 2011.
Sredinom osamdesetih godina prošlog veka, pri talasu popu­larnosti i najezde novih "glam" metal bendova čuveni bubnjar Carmine Appice (svirao sa: Vanilla Fudge, Beck, Bogert & Appice, cactus, Rod Stewart, ted Nugetn, Ozzy Osbourne, Paul Stanley...) je uočio i svoju priliku i napravio grupu pod nazivom King Kobra. Njihov prvi album "Ready To Strike" imam na ploči, i nikada mi nije značio ama baš ništa, osim ža­la za utrošenim novcem. Pompezno i isprazno. Drugi "Thrill Of A Lifetime" je bio toliko odvratan da nisam ni hteo pipnuti vinil. Iz te prve postave benda su otišli gitarista Mick Sweda (oformio Bullet Boys) i basista Johnny Rod u W.A.S.P, pevač Mark Free je u me­đuvremenu postao/la Marcie Free (upotreba isuviše blanša?) a Carmine je sa John Sy­kes-om napravio Blue Murder (koji je takođe neslavno propao). Neka dva povampirenja benda propraćena sporadičnim i poprilično bezveznim albumima me uopšte nisu dota­kla. I bi tako sve do ove godine i albuma jednostavno nazvanog "King Kobra". Stari logo, trojica ljudi iz originalne postave: Appice sada 67-godišnjak, Rod i Sweda + nov dvojac: pevač Paul Shortino (ex- Rough Cutt, Quiet Riot, solo) i gitarista David Michael Phillips (ex - Lizzy Borden).
Ova nova petorka je isporučila album sa dvanaest pesama, i to kakvih. "Rock This Ho­use" i naredna "Turn Up The Good Times", vladaju svojom ubedljivošću i razumnom si­linom u okviru današnjeg hard-rock-a. Ovaj bend ne izmišlja neke nove idiome, samo koriste ono što su i sami postavljali kao trend osamdesetih godina prošlog veka te sa­svim iskreno i s verom u sebe, kao i stečenim iskustvom pravi pesme koje svako može da zavoli. A, ako muzika možda nekome i ne prija to je nemoguće reči za glas jednog od najpodcenjenih pevača u žanru, što izvanredni Shortino svakako jeste. Ritmička muskulatura je znalački ispresecana pesmama srednjeg tempa ("Live Forever", "Cryin' Turns To Rain" i "Fade Away" vuče malo na Whitesnake) koje na svu sreću ne spadaju o onaj red ljigavih ostvarenja što pojedini autori praktikuju. "King Kobra" je prvenstveno uravnotežen album, prepun odličnih rifova, kvalitetnog sviranja, jakih i dobrih pesama sa pamtljivim refrenima (dovoljno komercijalnih) i na kraju sasvim dobrom produkci­jom, jedina zamerka se može odnositi na nedostatak "globalnog" hita, ali ko ga danas uopšte i ima a da ne igra po skučenim pravilima batrgajuće muzičke industrije. Možda je ovako i bolje, časnije je sigurno. Ako od nekoga nisam očekivao povratak uopšte onda je to ovaj bend, samim tim iznenađenje je i prijatnije. Ima života i posle pedesete i to efikasnog. Svaka čast.