SOCIAL DISTORTION
Hard Times And Nursery Rhymes
Epitaph, 2011.
Sedam dugih godina, sedam hiljada razloga je prošlo od poslednjeg studijskog albuma Social Distortiona "Love, Sex & R'n'R". Mnogo, možda, ali za Mike Ness-a, koji je osnovao ovaj u biti punk-rock bend, to i nije neki veliki vremenski period. Uostalom, on je sam izjavio da ne voli da snima i objavljuje albume onda kada nema šta da kaže. Za ovih sedam godina, nakupilo se dosta toga i to dobrog.
Social Distortion će novim albumom "Hard Times And Nursery Rhymes" sasvim sigu­rno razočarati one koji od njih očekuju sta­ndardni punk-rock zvuk. Social Distortion su što je pažljivijim slušaocima oduvek bi­lo jasno, uvek težili ka preplitanju osnovnih američkih postulata kantri muzike i bazič­nog rock n rolla u jednu zapaljivu i daleko­sežnu mešavinu, jačine dobro natopljenog molotovljevog koktela. Punk-rock je tu pos­tojao samo kao ideja, njihov zvuk je odu­vek više rock i bogatiji, i to se na ovom al­bumu konačno čuje u pravoj meri.
Uvodni instrumental "Road Zombie" sasvim lepo klizi ka Stones-ovskoj "California (Hustle And Flow)" u kojoj po prvi put S.D. koriste na velelepan način ženske prateće vokale u najboljem rhythm & blues/gospel maniru (vrhunac se pak dešava u numeri broj deset "Can' Take It With You"). Takođe, bas bubanj odnosi sve pred sobom, tu više nije važna tačka već prostor koji se na ovaj način dobija, što je Josh Fresse (bubanj na albumu, na turneji David Hidalgo) maestralno odsvirao. Novi basista Brent Harding je sasvim dobro odradio posao, a to mu je umnogome olakašano odličnim gitarskim aranžmanima i deonicama koje dele Ness i Johnny Wickersham. S.D. su širinu dobili i rasponom svog delovanja. Sporije teme su dobile primat (adekvatno godinama i Ness-ovom interesovanju za country) ali ni punk-rock fanovi nisu zanemareni, njima je posvećen vrlo dobar triling: "Gimme The Sweet And Lowdown", "Machine Gun Blues" (obavezno pogledajte spot) i "Alone And Forsaken". Svih trinaest pesama pokazuju na najbolji mogući način kako jedan bend može da napravi kvalitetnu transformaciju i da njom postavi standarde u današnjoj rock produkciji. Ovakve ploče se retko prave i prave ih samo uporni i odabrani, a društvo sakupljeno oko Mike Ness-a to sasvim sigurno jeste.
Opasan album!