BRIAN SETZER
Setzer Goes Instru-Mental
Surf Dog, 2011.
Brian Setzer je nesumnjivo izuzetan gitarsta (i vođa orkestra, ali to je posebna priča), čiji odnos prema očuvanju i kontinui­ranoj revitalizaciji nekih od najdragocenijih elemenata ameri­čke muzičke kulture nema odgovarajuće poređenje. Startujući, skoro po protokolu, od rokabilija u eksplozivnom triju Stray Cats, tokom solo karijere, neprestano se vraćao redefinisanju izvornih džez, rokenrol i rokabili podžanrova. Njegov novi, potpuno instrumentalni album "Setzer Goes Instru-Mental" istovremeno je rakapi­tulacijski i sasvim novi korak u istom pravcu. Multižanrovski karakter ove izuzetne ploče ne pokazuje samo svu raznolikost Setzerove veštine i talenta, nego i retku umetničku vo­lju da se nešto zaista stvori. Da se, kao što bi rekao Phil Spector, nečim doprinese. Uvodna "Blue Moon Of kentucky" plemenita je transpozicija svih nijansi američkog gi­tarskog zvuka u savrmeni trenutak. Isto to su, svaka u svom domenu, ostale numere, bez izuzetka. Ako imate imalo sklonosti ka tradicionalnim formama, ovo će vam biti je­dna od dražih ovogodišnjih ploča.
Aleksandar Žikić
Objavljeno u dnevnim novinama "Blic"

Sklon sam poverovati da je Setzer Brianu, teško da samo pos­matra sve svoje (uglavnom Gretsch) gitare u koferima. On ih ko­risti često, verovatno svakodnevno i to po nekoliko sati. S takvom radnom etikom nije ni čudno što Setzer Brian svake godine obja­vi makar po jedan album (solo, trio, Stray Cats, Orchestra, nebit­no). Ono što je bitno i što svako može da čuje, je da Setzer Brian, na svakom albumu nudi nešto novo, neki novi trik, neku novu re­inventovanu emociju i neki budući zadatak za sve kojima je gitara sredstvo kojim se izražavaju.
I što je najvažnije on to radi maestralno.
"Setzer Goes Instru-Mental" je kroz svojih jedanaest pesama definitivni dokaz njegovog znanja i nesvakidišnje želje da se kroz prikazano znanje, veštinu i petoprstašku superio­rnost na šestožičanom instrumentu i zabavi pri tom.
Ura za svih jedanaest pesama sa ove ploše, a ako treba neku već izdvojiti neka to bude triling "Go-Go-Godzilla", "Hillbilly Jazz Meltdown" i "Cheroke". Žičani instrumenti odavno nisu zvučali ovako poletno, Setzer Brian je sasvim sigurno poinstru-MENTAL-io.
Ihaaaaa!