STEREO TIP
Pažnja! Pažnja!
One records, 2010.
Ovu recenziju pišem u 2 sata i 37 minuta iza ponoći jednog četvrtka na petak što nije uobičajeno "stereotipno" vreme, ma­da može i da bude. Sa prvim taktovima uvodne numere "Gla­vom kroz zid", mojim mislima su prostrujala sećanja na neka­dašnje radove bostonske rok grupe "Extreme" i njihovog albuma "Pornograffitti". Čini mi se da zvučni dokument "Glavom kroz zid" nastavlja upravo na mestu na kojem su pro­slavljeni bostonci stali, sa tim da "Stereo tip" igraju donekle umerenije i kontrolisanije u svom sviračkom i izražajnom maniru. Zanimljivo je da ovde prezentovanih dvanaest nu­me­ra imaju jednu priličnu kvalitativnu konstantu i ujednačenost. To je vrlo slušljivo i na jedno uvo, a posebno je uočljivo i prepoznatljivo na liričkom planu. Tekstovi pesama su, zapravo, svojevrsne parole, usklici i pamfleti. Poetika je iskrena, donekle i narativna. Singlu "Stereo tip" je zasluženo pripala uloga prvog i udarnog singla. On se, ipak, izdva­ja od ostatka marterijala i njemu se čak može pridodati i prefiks - hit. Vaš potpisnik se poprilično "prepoznao" u četvrtom rednom zapisu "Fank i ja". U tom singlu je u kratkim crtama potencirana realnost i suština svakodnevnice, ali i bekstva iz nje i mogućnost eventualnog "spasa" i rešenja. Jedanaest redni zapis "Poljubi me", usporava ovu roken­rol vožnju, pretvarajući je u jedan senzualan i raskošni emotivno-muzički trip. Svu muzi­ku, tekstove i dizajn omota radio je Paja Bogdanović. Ono što me je i pre samog preslu­ša­vanja diska prijatno iznenadilo, jeste inovativnost svestranog autora Paje Bogdanovi­ća. Naime, u samoj plastičnoj kutiji diska umetnut je, verovali ili ne, štapić za uši. Vrlo originalno, super simbolično i svakako razbija ustaljene klišee "pakovanja" i prezento­va­nja domaćih (pa i svetskih) CD izdanja. Čak i taj momenat potencira želju i nameru autora da ovaj sastav kreativno i muzički preraste stereotip i kalup.
Sveukupan utisak je da su uspeli u tome!
Milan B. Popović