SCORPIONS
Sting In the Tail
Universal music, 2010.
Scorpions su najavili da je "Sting In The Tail" njihov poslednji stu­dij­ski album, i obelodanili da će nakon dvogodišnje turneje spakovati instumente u kofere i reći zbogom rock sceni. Ti podaci su bili sas­vim dovoljni da se "Sting In The Tail" posluša i presluša s dužnim poštovanjem. Poslednji Scorpions album koji me je "radio" bio je "Love At First Sting", davno to beše, ali žaoka (što opet nema veze s onim englezom iz Njujorka) se duboko zapatila. Baš kao i pre, pa više od četvrtt veka, Scorpionsi album počinju silovito i primereno vremenu u kom deluju. "Raised On Rock", sasvim jasno i glasno evocira uspomene na "Rock You Like A Huricane", naslovna "Sting In The Tail" melje svojim prigušenim demfom, "Slave Me" je baš ono što se i očekuje od ovih dugo prisutnih germana, himna na keca, po p.s.-u žanra. I u tom trenutku već dolazi do zebnje koja se javlja pri svakom slušanju albuma Scorpions-a, neka balada sigurno čeka iza prvog ugla. I očekivanje je bilo sasvim na mestu "The Good Die Young" se pojavila.
Na svu sreću, ne radi se o klasičnoj "plačipičkasto-emo­tivnoj" baladi kojoj su ovi germani inače vrlo skloni, ali nije ni daleko od toga. Upaljači, pardon mobilni telefoni će da rade, svetle na koncertima dok auditorijum bude pevao tuž­nu priču. Takvih ima još ukupno tri na ovom albumu: "Lorelei", "Sly" i "The Best Is Yet To Come" sa zaključnim stadionskim refrenom. Preostale tri pesme, ubačene izme­đu nežnih poetskih izliva su sasvim u skladu sa pesmama koje otvaraju album, a to je opet u skaldu sa energičnim heavy-rockom, zvukom po kome su Scorpions ionako po­stali poznati & priznati. O produkciji i sviračkoj uigranosti ne treba trošiti reči, to se kod Scorpionsa podrazumeva i tu nema omaške. Vrhunski nivo je uvek prisutan. "Sting In The Tail" bi bio razarajuć album, da ja ne moram čak četiri puta za četrdesetak minuta da pritiskam skip dugme ne bih li izbegao vešto postavljene balade (no, ima onih koji samo to i vole). Par opasnih pesama je napravljeno na ovom albumu, šteta je što žaoka neće više ubadati, ali ako ćemo iskreno, ovo je oproštaj na vreme i u velikom stilu.
Scorpions live photo by Dragan Živković Pizzy