KROKUS
Hoodoo
Sony Music, 2010.
Beše to 1980. godina. Tada sam prvi put čuo zvuk KROKUS-a putem radio-emisije i bio sam pečen, reš!
Pesma je bila "Rock City" sa njihovog biti-il' ne biti albuma "Ha­rdware" (koji mi i dan danas spada u jedno od omiljenih ostvarenja). Od tog momenta karijera ovih Švajcaraca koji "huče kao oluja sa Mon Blana a precizni su kao Švajcarski sat" (kako je to neko nekada napisao) je išla uzlaznom linijom sve do kraja osamdesetih godina prošlog veka. U poslednje dve dekade KRO­KUS su na klackalici, što se tiče uspeha, ali im to ni malo ne smeta da ponesu titulu naj­prodavanijeg Švajcarskog proizvoda (osim Milke i satova razume se, Gotthard će sa­čekati još malo). I tako dođosmo i do ove 2010. godine. Zamalo pa originalna postava benda: Marc "Maltezer" Storace (vokal), Chris Von Rohr (bas), Fernando Von Arb (gitara), Mark Koaler (gitara) i Freddy Steady (bubanj) se okupila i ponudila jedanaest prljavih boogie-hard rock pesama na novom albumu "Hoodoo".
Moć koja defiluje kroz lako pamtljive pesme Krokusa je oduvek bila nji­ho­vo najjače oružje. I takva je situacija i danas. Ispravka, situacija je još više podcrtana i naglašena odličnom pro­du­kcijom koja ni jednog trenutka ne dovodi u pitanje brižljivo pripremanje ovog albuma.
Ova postava danas kroz nove pesme kao što su "masne i moćne": "Drive It In" ili "In My Blood", te razigranu "Hoo­doo Woman" ili krajnje dobru obradu (što je inače i specijaltet ovih Švajcaraca) "Born To Be Wild", a i kroz elegične "Ride Into The Sun", "Dirty Street", nudi svoj prepoznatljiv zvuk, koji se najjednostavnije može opi­sati kao punokrvni hard-rock. Bez imalo pretencioznosti, Krokus su baš kao i Scorpions ove godine uradili ono što najbolje rade, napisali su prijemčljive pesme na nivou svojih najboljih radova kojih je bilo u izobilju u vremenu pređašnjem.
Odlična hard-rock ploča, boogie je neizbežan, a ako nekome to sve zvuči kao surogat iz­među AC/DC i već pomenutih Škorpiona, neće pogrešiti, ali to je upravo stil koji su Kro­kus promovisali kao sebi svojstven i hvala im na tome.