GOBLINI
Crno na belo (CD singl)
SKC NS/Šabački letnji festival, 2010.
Na sreću re-kontra nije odigrana do kraja. Jedanaest godina (ceo fuzbalski tim, brojčano) je prošlo od poslednjeg studij­skog albuma Goblina. Isuviše, s obzirom na to šta se napatilo na ovim prostorima. I danas, sada, jedanaest godina kasnije u ad-hok akciji (bilo bi lepo da potraje, ali povremeno će funkcionisati sasvim sigurno) jedan od najvažnijih srpskih bendova iz devedesetih godina je opet tu. Goblini nude dva nova udarca . "Luna", čvrsta pesma, sa heavy pumpanjem ritam sekcije i opštim roker­skim drsko odsviranim mestima na naglašavanjima. Ništa lepše nego čuti tako nešto. Tu ide i tipična Goblinska gradacija pesme, sa refrenom koji se može urlati na sav glas.
Prateći vokali su tipični za Gobline i da­ju neophodan šmek pesmi. Solaža je jasna, melodična i krajnje primenljiva. Drugačije bi bilo bespotrebno, Alen to zna. Druga kompozicija "Kao da..." kroz spori razloženi početak nagoveštava ko­ntrolisanu tutnjavu kojoj su Goblini odu­vek bili skloni. Duvači (mislim na in­strumente) koji se provlače kroz pes­mu daju tutnjavu neophodnu razigra­nost, a kočenje je dozvoljeno samo u pojedinim trenutcima i pri kraju refrena. Tekstovi su upravo ono što se i čekalo, na engleskom bi se za iste reklo "tongue in cheeck", u Srbiji može surovo šar(a)mantni. Ima tu šta da se čuje.
Kao da nije puno vremena prošlo od "Re-Contre", na čiji koncept ove dve pesme na­ležu. Vremenski period od jedanaest godina je ovim CD singlom uspešno prebrođen. Dve vrlo dobre pesme daju opravdanje reformi benda. Još samo da se producent ili čovek koji je miksao snimak setio da podigne vokale (tu mislim i na prateće) sve bi bilo idealno. Taj detalj je na žalost zanemaren, stoga - vrlo dobar 4.
Photo Golub live 2009 by Anamarija Vartabedijan