BACKYARD BABIES
Them XX
Versity Music/Spinefarm Records, 2009.
Ko bi to mogao da pretpostavi? Backyard babies su 2009-u godinu dočekali kao bend koji (uz jedan prekid) slavi dvadeset godina karijere, zasnovane na mnogobrojnim koncertima i še­st studijskih albuma (+ jedna kompilacija i živi album + mnogo čudnih izdanja). Taj jubilej je proslavljen izdavanjem reprezentativne kompilacije "Them XX" u običnom CD formatu, kao i limitiranim izdanjem (300 komada) fotomonografije od 120 stranica "Them XX" formata 30x30 cm, sa čak tri CD-a koji idu uz knjigu kao i jedan DVD.
Obično izdanje sadrži relevantan presek karijere ovog izvanrednog Švedskog benda. Dvanaest pesma počevši od prve "Electric Suzy" (sleaze-glam-garage faza) pa sve do poslednjeg singla/video spota "Degenerated", oslikavaju svu snagu Backyard Babies-a. Pesme su kratke, jezgrovite, energične i pune upečatljivih melodija koje im daju neo­phodnu hitoidnost. Jednom čut, "rukopis" Backyard Babies-a se uvek prepoznaje i upra­vo je to ono što izdavaja ovaj kvartet od mnoštva sličnih bendova. Vrlo, vrlo dobar izbor.
Srećnici koji poseduju "limitirano izdanje" (u koje sam spadam), na preostala dva CD-a, mogu da uživaju u gomili do sada nedostupnih snimaka sakupljenih na jednom mestu. Tu se nalazi i mnoštvo obrada snimanih za razne tribute albume (Misfits - "Teenagers From Mars", Ramones - "Pat Sematary", Social Distortion - "Mommy's Little Monster"), kao i dosta snimaka uživo i pregršt remiksa. Što bi neko pametan rekao: "Kada bi sku­pljao sve singlove potrošio bih mnogo finansijskih novaca, ovako je sve na svom jed­nom mestu". I to je upravo poenta ovog "limited editiona".
Sam DVD sadrži već poznati dokume­ntarni "Jetleg - the movie", te dvade­setominutno svedočanstvo o proslavi jubileja pod nazivoom "Them XX" kao i svih do sada snimljenih četrnaest vi­deo spotova, od kojih neki zaista ima­ju vrlo vidljivu i opravdanu umetničku formu. Uostalom, Backyard Babies us oduvek vodili računa o vizuelnom de­lu, baziranom na trash-popart-pin-up umetnosti koja im se lično dopada. I uvek su uspevali u zacrtanom naumu, ova kompilacija je još jedan dokaz njihove istrajnosti i što da ne kažemo uspeha! U novih dvadeset...