AIRBOURNE
Runnin' Wild
Capitol/Emi, 2008.
Neko reče da treba zaboraviti na AC/DC i Rose Tattoo kada se sluša ovaj album. Ne, neprotiv baš ta dva benda i treba priziva­ti u sečanje pri slušanju debi albuma skokanskog (termin Bob Rock-a u prevodu Nenada Brixy-a iz nekadašnjih Vjesnikovih izdanja Alana Forda) kvarteta Airbourne. Apsolutno bi bilo pogrešno uraditi drugačije, jer zvuk i muzika Airbournea pa čak i vokal te gitara Joel O' Keeffe-a, neodoljivo podsećaju na pomenute bendove koji su očigledno mnogo toga ostavili u amanet mlađim skokan­skim naraštajima. Reč je o australijancima dakako. Izgleda da ih baš nesnosna žega, koju ne mogu ugasiti ni Fostersom a još manje onim XXXX pivom tera da sav svoj znoj izbace kroz visokopivski rock'n'roll prema kome AC/DC sa poslednjim albumom zvuče kao paralisani.
Airbourne koriste sve poznate klišee pomenutih prethodnika, ali Airbourne su sveži i mladi i imaju želju da makar u pojedinim pesmama zvuče brzo i razuzdano (što najveći ozijski r'n'r bend na albumu "Black Ice" ne uspeva), takođe Airbourne su bezobrazno direktni, ništa ne uvijaju u staniol ili ne smišljaju neke aluzije ne bi li se dograbili televi­zora što danas slavu znači. Jok, bre, oni su seljaci u najpozitivnijem smislu te reči: al­bum i trese i lupa i udara, kako bubanj Joellovog brata (još jedna koincidencija sa... znate već kim) Ryana kaže.
Jedanaest pesama u tridesettri minuta (pola od 66 jeste, da) krka od početka sa "Stand Up For R'n'R" do kraja uz "Let's Ride". Ostalih devet pesama između pale iz prve. Nema foliranja, nema prenemaganja i što je najvažnije nema ni jedne je..ne balade. Znoj, vitaljuće gitare, histeričan vokal, opasna produkcija, drmanje i trešenje, refreni koji se viču... šta više... čisti izvorni rock'n'roll, koji Jet nikada neće dostići... "Runnin' Wild" zvuči baš kao što mu i naslov govori...nema zime dok nam skokani daruju ovakve bendove.
A ako neko kaže da su AC/DC ili Rose Tattoo sve ovo već odsvirali... pa u pravu je čovek ili čovečica sve zavisi od toga ko će ispaliti tu konstataciju... ali ovo je danas i ovo OPASNO zvuči. Ma, Let's Ride... pa makar i u skokanskoj torbi.