NAFTA
Samo senke prolaze
Fokus, 2008.
Behu nekada Džukele. "Gledajući u mrak", njihov debi album je i dan danas to smelo tvrdim predstavljao i predstavlja i dalje jednu od najboljih rock ploča u ovoj zemlji na brdovitom Balka­nu. Na žalost drugim albumom "Zubato sunce" nisu opravdali očekivanja, iako je i ta ploča imala sjajne momente. A onda, pauza, raspad i kraj... a da ne bude definitvnog kraja pobrinuli su se nekadašnji članovi ovog sastava: pevač/gi­tarista Bane i basista Draža udruženi sa bubnajrem Aleksom u novom bendu Nafta.
Nafta je kao što svaki živ stvor zna ona tečnos' (pa ne baš) koja život znači. Zbog nje se stotinak godina unazad vode ratovi. E, da ima pravde i za ovdašnju Naftu bi svaki iole normalan izdavač kompaktnih diskova i muzike uopšte vodio rat. Četrnaest pesama ko­liko ih ima na njihovom debi albumu (nastalih u periodu od 2002. do 2007. godine) zas­lužuju mnogo bolju promociju i podršku od one koje im može pružiti lokalni "Fokus" iz­davač.
Nafta ide ustaljenom linijom, koju su i Džukele zacrtale, garažni punk-rock, sada sa pri­dodatim post-grunge i psihodeličnim momentima, ali sa jasnom definicijom pesme i sa porukom ispričanom na klasični Banetov način. Možda je nešto i malo uvijeno, ali je sve itekako jasno, a ono što je najjasnije je da album sa ovoliko dobro i konkretno ka­nalisane gorčine sa idejom o mogućem preobražaju odavno nije snimljen na ovim pro­storima. Iako možda fale eksplozivne numere, koje je njihov nekadašnji bend umeo da napiše, pojedini brzi komadi na ovoj ploči (pre svega "Novi Kastro" imaju svu sažetu snagu ovoga sveta. A šta reći tek o izbornom sloganu u pomenutoj pesmi:
...glasajte za mene
ja sam sigurno rešenje
kada sistem bude zasr'o...
Ma, sjajno, po jedna Havana za svakoga. I pesme kao što su "Svačija sloboda je druga­čija", "Sa tobom imam sve", "Krećem se ka suncu" i aktuelni spot "Život nije supermar­ket" stavljaju Naftaše u red ljudi koji imaju itekako šta da kažu i na svu sreću instrumen­talno i vokalno to i znaju da urade. Bolna, iskrena i glasna ploča, jednom rečju skoro briljantna... samo da produkcijski (produkcija?) nije nezavršena... ali, nadam se da ima vremena i za to na sledećem albumu... jer da se ne lažemo Nafta nam je itekako pot­rebna, uostalom setite se filma Mad Max 2, nećemo valjda tako.