BACKYARD BABIES
Backyard Babies
Spinefarm Records, 2008.
Čekali su Backyard Babies čitavih sedam godina da izađu iz kreativne krize. Iako su za to vreme uspeli da naprave opšte prihvaćen hit "Minus Celsius", napravili su i dva pa slaba albu­ma. Čak je prethodni album "People Like (3x) Us", predstav­ljao neku vrstu iskupljenja za devijantno ponašanje kojim su skloni (što i nije čudo kada se u Švedskoj ne da pušiti a piće je skupo u tri...), album je jedva mogao da dobije pre­laznu ocenu. Moralo se poraditi i to ozbiljno na novoj ploči. Neka.
"Backyard Babies" počevši od uvodne divno nazvane "Fuck Off And Die" koju pevanjem otvara Dregen (solo gitarista i povremeno glavni vokal), samo učvršćuje uverenje da se na ovom albumu dobrano radilo. Numere su svedene na oprimalno vreme, razvlačenja nema, rifovi udaraju, melodije se lepe jedna na drugu. Cinizam i želja za zajebancijom izbijaju iz tekstova. 13 pesama (što ovde nije baksuzan broj... ppp...) pokazuje kako tzv. action-rock treba da zvuči. Da baš tako, da bude pun akcije i veleobrta koje danas kao jedni od retkih samo Dregen i Nicke Borg umeju da naprave. Nikako ne treba zaboraviti ni doprinos ritam sekcije Carlsson - Blomqvist, koja tutnji iz petnih žila, održavajući ba­lans između grmljavine i melodije. Omakne se i njima danas neka smirenija pesma. Red je da akcijaši malo i odmore i onda se sve vraća u akcijašku normalu u kojoj se čak osam pesama :"Drool", "Voodoo Love Bow", "Idiots", "The Ship", "Nomadic", "Where Were You" i fenomenalna ramoneska minijatura "Zoe Is A Weirdo" uz pomenutu uvodnu nameću kao komadi kojima se uvek s radošću treba vraćati. Numera s brojem 13 nosi naziv "Saved By The Bell", jeste spora i jesta da spašava od prethodne kanonade i kada njeni nežni zvuci odu iz etra, ostaje vam samo da opet pritisnete dugme play i akciona avantura znana kao backyard babies s rednim studjskim albumskim brojem šest, šest šest može da krene iznova i tako u krug... Maestralan album benda koji se osvestio i osvetio svima koji su mislili da je njihov kreativni put presečen.