NO RULES
Probaj Me
Hayat production, 2007.
Tuzlanski bend No Rules zaista neočekivano, "Motownski" za­počinje svoj drugi album "Probaj me". Uvodna pesma "Drugi život" razigrano, nadahnuto, oplemenjeno duvačima i prate­ćim vokalima, nagoveštava šta se može očekivati u narednih 46 minuta koliko ovaj album sa četrnaest pesama traje. No Rules ako je suditi po do­maćim okvirima slede tragove Majki i Partibrejkersa, i u tome nema ničeg lošeg, a još manje plagijatorskog.
"Probaj me", iz pesme u pesmu lagano kroz rokerski rhythm & blues klizi svojim toko­vima do kraja uz briljantnu "Iza sunca", ne bivajući dosadan ni jednog trenutka. Čak i re­ggae izlet (čemu ipak, pitam se ja) u pesmi "Banda vlada" (što jes' jes' dobar tekst), ne kvari kompaknost cele ploče. Opori glas glavnog autora Gorana Čampare, nudi svoje vi­đenje prokletstva života koja su nam svima znana (moliš, voliš, patiš se/hodaš, padaš dižeš se... ili bog čuva sve, dobre proklete/al' u raju znaj, nema mjesta za sve), a ovde i dobro ispričana/ispevana. Dovoljno da se iskreno veruje u sve rečeno. Neizbežna "sli­de" gitara i usna 'armonika, postavljaju sve davno zacrtane okvire na svoje mesto, koji­ma se pridružuje i odlično ukomponovana ritam sekcija. Sva, ali baš sva pravila zanata su ispoštovana na ovoj ploči, koja na svu sreću ima i ono što je najvažnije a to su Pes­me koje se vrlo lako mogu smatrati sopstvenim iskazima, ne gubeći pri tom preko pot­rebni mainstream naboj. U stvari da je više svesti na brdovitom Balkanu, ovakvi albumi bi bili taj preko potrebni mainstream koji bi ljudima prikazao radost pravljenja muzike za ples... ali znam da do toga nikada neće doći. Odlična produkcija (za domaće uslove), ispolirana taman koliko treba da bude prijemčljiva široj publici, a ipak dovoljno rock za nas koji znamo na koje kompromise se mora pristati, je samo adut više ove ploče.
"Probaj me", zaista treba probati, ima fila koji je neodoljiv.