ŠMAJSER
Kuršum
Flying Buffalo, 2007.
Nekada davno u ovome gradu, Beogradu, na ušću dveju reka, živeše i radiše dva odlična benda. Jedan bejaše Petar Pan, drugi jedan od mojih omiljenih Hollywood rabotnik. Bejaše to krajem osamdesetih i početkom devedesetih, prošloga veka, a na kraju milenijuma. Petar Pan nikada nije poleteo koliko je trebao mogao, A Holly­wood nikada nije preterano rabotisao. Danas, skoro dve decenije kasnije (dobro, malo sam preterao), Vicko (ex-Hollywood, gitara, glas) i dva drugara, kao i Miloš (ex-Petar Pan, bas, sada ne na snimcima), oformiše bend u startu intrigantnog imena Šmajser.
Šmajser po prirodi svog pucačkog posla, to radi brzo i nadasve ubojito (prebrojte samo mrtve partizane i švabe u domćim NOR filmovima). Bend Šmajser je svoj debi album zgodnog naziva "Kuršum", takođe snimio brzo, za svega šest sati, kod Dadija u "Kaza­blanci". Jedanaest pesama, nastavlja zvukom sliku koju je nakada Hollywood pravio. Garažni rock n roll, oslonjen na R&B nasleđe Stones-a i New York Dolls-a, prilično groovy, sa neodoljivim podsećanjem na sve što je električni orgazam, mogao samo da je hteo da bude malo drskiji. Drskost ovoj ploči ne fali, baš kao ni jednostavnos', najva­žniji a ujedno i najkomplikovaniji element rock'n'rolla, da bi sve bilo do bola (osim pro­dukcije u ovom slučaju).
"Crni Flomaster", uvodna numera bi lako mogla postati "hit", kada bi se nekim radio sta­nicama omaklo da pronjuškaju po novim izdanjima. Pošto znamo da se to neće desiti, ostaje vam da mi verujete na reč, ili što je bolje da nabavite ovaj CD. Za nabavku istoga ima još razloga a pomenuću samo dva: surf-rock instrumental "Hmelj" (mmm... hmelj, pa da, ne postoje reči da bi se opisao hmelj na pravi način) i "Minuta i sekunda".
"Kuršum" putuje na pravi underground način, a Šmajser evidentno ume da puca... Na­dam se pogotku u centar mete...